Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Wiadomości

Warszawa

JLL stawia na ekologię

Firma buduję platformę proekologicznych inicjatyw i wymiany dobrych praktyk w Europie Środkowo – Wschodniej


​Warszawa, 27 marca 2014 r. – JLL, międzynarodowa firma doradcza działająca na rynku nieruchomości komercyjnych buduje swoją strategię CSR (Corporate Social Responsibility  - społecznej odpowiedzialności biznesu) w oparciu o rozwiązania mające na celu zwiększanie świadomości ekologicznej. Firma prowadzi kampanię We Are Going Green skirowaną zarówno do pracowników JLL, jak i najemców zarządzanych przez JLL budynków w Europie Środkowo – Wschodniej.
W kierunku ekologii
Joanna Gajewska – Sokołowska, Dyrektor ds. Operacyjnych w Europie Środkowo – Wschodniej, JLL, komentuje: „Wierzymy, że obowiązkiem firm jest branie odpowiedzialności za wpływ na środowisko naturalne. Jako firmie wyspecjalizowanej w sektorze nieruchomości komercyjnych najbliższe są nam działania proekologiczne związane z użytkowaniem budynków. Angażujemy się w szereg działań, których celem jest zwiększenie świadomości ekologicznej i promocja dobrych praktyk w naszym otoczeniu społecznym i biznesowym, czyli wśród najemców zarządzanych przez nas nieruchomości, klientów, partnerów i podwykonawców. Zaczynamy od siebie – wdrażając pomysły najpierw w biurach JLL”.
Akcje w ramach kampanii We Are Going Green obejmują zarówno kampanie informacyjne i edukacyjne promujące dobre praktyki, jak i inicjatywy typu m.in. Dzień Ziemi czy Dzień bez Auta, zachęcające pracowników do jazdy rowerem do biura (oszczędność 48,3 kg CO2) czy zbierania plastikowych nakrętek.
We Are Going Green - dla pracowników i najemców
Zasięg kampanii We Are Going Green został rozszerzony o inne oddziały firmy Europy Środkowo – Wschodniej, jak również o najemców budynków zarządzanych przez JLL (działania pod hasłem Tenants Go Green). Akcje objęły inicjatywę zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, a także opracowanie materiałów informacyjnych ułatwiających najemcom dbanie o środowisko.

Ewelina Karpińska, Koordynator, Dział Zarządzania Nieruchomościami w Europie Środkowo – Wschodniej, informuje: „Kampania We Are Going Green obejmuje zarówno działania skierowane do pracowników firmy w krajach Europy Środkowo – Wschodniej, jak i do ponad 1400 najemców w więcej niż 100 nieruchomościach biurowych, handlowych i magazynowo – przemysłowych, jakimi zarządzamy w regionie. Elementem kampanii CSR kierowanej do obydwu tych grup jest nasz nowy przewodnik, który pokazuje jak każdy z nas w bardzo prosty sposób może przyczynić się redukcji zużycia energii elektrycznej czy wody, a tym samym do zmniejszenia wpływu nieruchomości na środowisko naturalne”.
Z analiz JLL wynika, że komputer, który pozostaje włączony na noc generuje taką ilość dwutlenku węgla, którą można by zapełnić piętrowy autobus. Z kolei pozostawienie włączonych świateł w biurze oznacza zużycie tyle energii w skali roku, ile wystarczyłoby do ogrzania domu przez 5 miesięcy. Takie dane i wskazówki w przystępnej, rozrywkowej formie zawiera opublikowany przewodnik kierowany do najemców zarządzanych przez JLL budynków, jak również pracowników firmy.