Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Wiadomości

Londyn

Przyszłość Handlu w Europie – Nadchodzą Zmiany

Jones Lang LaSalle uruchamia portal Retail 2020


6 maja Jones Lang LaSalle uruchomił Retail 2020 (Handel 2020), interaktywny portal zawierający m.in. raport poświęcony zmianom jakie czekają rynek handlowy na przestrzeni następnych dziesięciu lat. Opracowanie uwzględnia wszystkie czynniki, które mogą mieć wpływ na rynek nieruchomości handlowych w Europie do 2020 roku w tym aspekty gospodarcze, technologiczne, demograficzne i zmiany kulturowe, zadając jednocześnie pytanie: Co niesie ze sobą przyszłość i co powinni zrobić główni gracze, aby utrzymać się w czołówce?

Robert Bonwell, dyrektor działu doradztwa ds. sektora handlowego w Europie w Jones Lang LaSalle wyjaśnia: “Na przestrzeni kolejnych dziesięciu lat, globalny rynek nieruchomości handlowych będzie przechodzić okres gwałtownych zmian. Zarówno dla właścicieli, najemców jak i sieci handlowych, warunki w najbliższej dekadzie będą cięższe niż przez ostatnie dziesięć lat, lecz dla tych, którzy potrafią szybko się przystosować i podejmować radykalne i trafne decyzje pojawi się dużo nowych możliwości.”

W raporcie Retail 2020, którego kolejne rozdziały będą sukcesywnie publikowane od 26 maja, przyjrzymy się rozwojowi rynku handlowego, uwzględniając takie aspekty jak sektory, lokalizacje, formaty, oferty i uwarunkowania geograficzne, jak również przychody (rozwój, koszty, modele biznesowe). Celem reportu Retail 2020 jest dostarczenie ogólnych założeń co do przyszłości handlu w Europie.
Zamiarem Jones Lang LaSalle i portalu Retail 2020 jest poprowadzenie dyskusji dla branży handlowej na temat przyszłości tego sektora i wpływu jaki ma na rynek nieruchomości. Ponadto na portalu dostępne będą blogi, filmy, wiadomości, ankiety i profile klientów.
Retail 2020 jest następstwem raportu Przyszłość Handlu 2010, opublikowanym dziesięć lat temu przez Jones Lang LaSalle, który trafnie przewidział wiele z założeń, które wpłynęły na kształt handlu i konsumentów między 2000 a 2010 rokiem.
 
Bonwell dodaje: „W miarę wychodzenia z recesji, handel pozostanie ważnym elementem gospodarki, zapewniającym wzrost gospodarczy, nowe miejsca pracy jak i nowe dynamiczne środowisko dla konsumentów. Poprzez niniejszy projekt chcemy zaangażować kluczowych graczy z sektora handlowego na całym świecie do dyskusji na temat oczekiwań dot. rynku handlowego w Europie uwzględniając takie kwestie jak zyskujące na ważności dalekowschodnie rynki, ekspansję zagraniczną czy sprzedaż internetową.”