Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Wiadomości

Londyn

Wychodząc poza Handel: Niestandardowa Oferta dla Konsumentów

Część czwarta raportu Jones Lang LaSalle – Retail 2020


Jones Lang LaSalle opublikował „Wychodząc poza Handel” - czwartą część raportu Retail 2020 (Handel 2020), który miał swoją inaugurację 28 maja br. Publikacja, dostępna na dedykowanym portalu internetowym, śledzi gwałtownie zmieniający się obraz handlu na świecie oraz stara się przewidzieć kierunki w jakich będzie zmierzał handel na przestrzeni następnych dziesięciu lat.

Wychodząc poza Handel przygląda się rosnącemu zapotrzebowaniu na tworzenie przez sieci handlowe niestandardowej oferty dla konsumentów towarzyszącej robieniu zakupów oraz uruchamianiu dodatkowych usług dostępnych na terenie sklepu. Związane to jest z wpływem sprzedaży internetowej na tradycyjną sprzedaż sklepową, co zmusza sieci handlowe do wypracowania modelu biznesowego wychodzącego poza tradycyjne proste transakcje zakupowe.

Beatrice Mouton, dyrektor działu nieruchomości handlowych w Europie Środkowej i Wschodniej w Jones Lang LaSalle powiedziała: “Ekspansja klonów sklepów sprzedających podobne produkty w podobny sposób staje się coraz mniej opłacalna. Wraz z nieuniknionym wzrostem e-handlu, sieci handlowe prowadzące tradycyjną formę sprzedaży sklepowej będą musiały zaproponować dodatkowe atrakcje swoim klientom. Sklepy zlokalizowane na głównych ulicach handlowych czy w centrach handlowych potrzebują wykreować specyficzny wizerunek marki – i zjednać sobie społeczność lojalnych klientów, a następnie zbudować relację opartą również o atmosferę towarzyszącą robieniu zakupów i włączyć klientów w swoje działania. Przykładowe inicjatywy, które powstały w Europie obejmują otwarte przestrzenie, w których wyodrębniono miejsca przeznaczone pod funkcje edukacyjne, sportowe oraz kulturalno-rozrywkowe.”

Agata Sekuła, dyrektor działu inwestycji w nieruchomości handlowe w Europie Środkowej i Wschodniej w Jones Lang LaSalle dodaje: “Centra handlowe posiadają ogromną przestrzeń i przy odpowiedniej wizji mogą przekształcić się w miejsca oferujące wiele zróżnicowanych ofert będących uzupełnieniem handlowej, w tym rozrywkową, kulturalną i zdrowotną. Przyszłość handlu będzie opierać się na bardziej złożonej egzekucji pomysłów, których celem jest zaoferowanie konsumentowi autentycznego opartego na emocjach dodatku do zakupów oraz dostępu do lokalnego, europejskiego i globalnego produktu wraz z wysokiej jakości usługą.”