Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Wiadomości

Londyn

Koniec “cichego” handlu i początek ery informacji

Część piąta raportu Jones Lang LaSalle – Retail 2020


Jones Lang LaSalle opublikował „Koniec cichego handlu i początek ery informacji” – piątą część raportu Retail 2020 (Handel 2020), który miał swoją inaugurację 28 maja br. Publikacja, dostępna na dedykowanym portalu internetowym, śledzi gwałtownie zmieniający się obraz handlu na świecie oraz stara się przewidzieć kierunki w jakich będzie zmierzał handel na przestrzeni następnych dziesięciu lat.

Bez wątpienia w przyszłości marketing handlowy będzie bardziej skoncentrowany na dialogu z konsumentami, lecz również wzmocni dialog pomiędzy nimi samymi. Aż do chwili obecnej branża handlowa pozostawała bardzo milcząca jeśli chodzi o komunikacje z konsumentami, lecz rosnące znaczenie Internetu nie tylko pozwoli lecz wymusi od handlowców zabranie głosu.

Koniec “cichego” handlu rozpatruje w jakim stopniu rozwój nowych technologii spowoduje, że wejście w dialog handlowców z konsumentami stanie się niezbędne. Bada jak społeczny networking pozwoli handlowcom stać się częścią codziennego życia konsumentów i jaki będzie miało to wpływ dla handlu całościowo. Koniec “cichego” handlu rozpatruje metody pozyskiwania przez handlowców coraz większego dostępu do danych dotyczących konsumentów i sposobów w jaki najlepiej mogą wykorzystać te informacje.

Beatrice Mouton, dyrektor działu wynajmu powierzchni handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej w Jones Lang LaSalle komentuje: „Handlowcy już rozpoczęli dialog z konsumentami poprzez Facebook’a, Twitter’a i aplikacje iPhone’a, lecz jest jeszcze duża część handlowców, którzy muszą włączyć się w ten dialog używając wspomnianych nowych technologii. Na przestrzeni następnej dekady odpowiedź ze strony handlowców na ten rosnący fenomen stanie się niezbędną częścią udanego handlu.

Robert Bonwell, dyrektor Europejskiego Działu ds. Handlu w Jones Lang LaSalle powiedział: „Poprzez przyjęcie bardziej interaktywnego podejścia nawiązane zostaną bliższe relacje z konsumentami. Handlowcy będą musieli oddać część kontroli nad ich markami w ręce konsumentów, którzy będą mogli je odpowiednio dostosować do swoich potrzeb. Nagrodą będzie lepsze zrozumienie tego czym w zakupach kierują się konsumenci.”

Bonwell dodaje: “To z kolei otworzy handlowcom dostęp do danych, które pozwolą im dostosować ofertę bardziej do indywidualnego niż masowego klienta. W następnej dekadzie będzie można dostrzec rywalizację o dostęp do danych konsumenckich, a handlowcy którzy będą potrafili najlepiej skorzystać z tych danych i poprawnie je zinterpretować, staną się liderami na rynku.”