Historie Klientów

Schaeffler relokuje Centrum Usług Wspólnych

Firma Schaeffler świadomie podeszła do tworzenia swojego nowego biura, korzystając między innymi z usług ekspertów ds środowiska pracy z JLL.

Schaeffler, międzynarodowy dostawca części dla branży motoryzacyjnej i przemysłu, przeniósł swoje Centrum Usług Wspólnych do nowego biura we Wrocławiu. Zmiana podyktowana była zwiększeniem zatrudnienia pracowników, którzy realizują projekty z obszaru finansów, HR, zakupów, logistyki, robotyki, automatyzacji i IT oraz dostarczają usługi z zakresu transformacji procesów biznesowych.

Proces wyboru lokalizacji dla Centrum Usług Wspólnych przebiegał dwutorowo. Początkowo, pierwsza grupa pracowników wraz z kadrą menadżerską zajęła tymczasowe biuro. Procesy rekrutacyjne trwały nieprzerwanie, a w międzyczasie firma poszukiwała miejsca na swoją siedzibę. Wybór padł na Wrocław, głównie ze względu na fakt, że w tym mieście funkcjonuje wiele firm z sektora BPO/SSC.

Firma Schaeffler świadomie podeszła do tworzenia swojego nowego biura, korzystając między innymi z usług ekspertów ds środowiska pracy z JLL. Przygotowanie pracowników do zmiany polegało na ich bezpośrednim zaangażowaniu w organizację powierzchni wspólnych, życia biurowego w strefach tzw. chilloutowych, aranżacji przestrzeni biurko-ekran-krzesło. Pracownicy wypowiadali się na tematy mebli, jakie chcieliby zastać w nowym biurze. Ich zaangażowanie w sprawy organizacji środowiska, w którym będą pracować była ogromna. Podczas całego procesu wykorzystanych zostało mnóstwo narzędzi, które usprawniły przebieg zmiany.

Dodatkowo wprowadzone zostały nowe zasady pracy. Tak jak przestrzenie do pracy kreatywnej są czymś naturalnym, tak większym wyzwaniem okazała się kwestia współdzielenia biurek. Dlatego cały czas prowadzony był dialog z pracownikami.  

Ogromną wartością całego projektu relokacji było przygotowanie przewodnika, który mówi o zasadach pracy, współistnienia w biurze. Dzięki temu narzędziu udało się wyeliminować niepewność pracowników, pokazać w jakich sekwencjach czasowych, w jaki sposób firma będzie się przeprowadzać oraz jakie stanowiska pracy zastanie zespół. Wspólne stworzenie nowego miejsca i opracowanie przewodnika pozwoliło na zbudowanie świadomości i pewności, ale też stanowiło dobry start do budowania kultury organizacyjnej na przyszłość.