Preferencje nabywców mieszkań - 2020
Poznanie z odpowiednim wyprzedzeniem życzeń i możliwości przyszłego popytu jest podstawą dla tworzenia skutecznych strategii marketingowych i sprzedażowych na rynku mieszkaniowym.
Jednym z pytań, często zadawanych w ostatnich miesiącach, jest wpływ pandemii na preferencje mieszkaniowe Polaków. Wielomiesięczna praca w domu w połączeniu z ograniczeniem w przemieszczaniu się, zamknięciem kawiarni i restauracji oraz zdalnym nauczaniem, spowodowała duże zmiany w postrzeganiu naszych mieszkań. Spędzanie większej części życia w mieszkaniu bezsprzecznie zmienia podejście do jego najważniejszych cech i funkcjonalności. Stawia nas to wobec prawdziwej rewolucji w projektowaniu mieszkań i osiedli oraz konieczności bacznego obserwowania tworzących się w nowej rzeczywistości trendów.
Na popyt składają się co roku decyzje dziesiątków tysięcy, a w skali kraju – ponad stu kilkudziesięciu tysięcy pojedynczych osób, ale także par czy rodzin z dziećmi, w jakimś stopniu włączanymi przez rodziców w proces wybierania nowego mieszkania. Poznanie tego przyszłego potencjalnego popytu, jego marzeń, życzeń, możliwości i rozpoznanie tego zjawiska z odpowiednim wyprzedzeniem nie w skali małej grupy fokusowej, lecz w skali dzielnic, miast czy całych aglomeracji, jest dziś podstawą dla tworzenia skutecznych strategii marketingowych i sprzedażowych.
Równie cenna, a nawet cenniejsza jest możliwość śledzenia zmian struktury i charakterystyki popytu w czasie, gdyż, po zebraniu wystarczająco dużej liczby danych w wystarczająco długim czasie, pozwala to na wyciągnięcie wniosków co do obserwowanych trendów, czyli na zajrzenie w przyszłość popytu na rynku mieszkaniowym.
Oddajemy w państwa ręce raport na temat preferencji zakupowych osób, które zamierzały lub zamierzają nabyć mieszkanie w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Trójmieście. Powstał w oparciu o analizę danych pozyskanych za pośrednictwem platformy obido.pl , na której w ostatnim kwartale 2020 r. liczba aktywnych użytkowników wynosiła 22,7 tys. Od początku funkcjonowania platformy z obido.pl skorzystało 137 tys. potencjalnych nabywców mieszkań.
Zachęcamy do lektury.