Mateusz Polkowski

Dyrektor Działu Badań Rynku i Doradztwa

„Ludzie – to element pracy w JLL, który cenię najbardziej”.

Mateusz Polkowski, Dyrektor Działu Badań Rynku i Doradztwa

„Nasza firma jest co prawda międzynarodową korporacją, ale ma zdecydowanie ludzką twarz. W przeciwieństwie do wielu innych dużych organizacji, stawiamy na współpracę i bliskie relacje.”

Mateusz dołączył do JLL w 2007 roku jako Starszy Analityk. Wcześniej odpowiadał za badania rynku i wynajem w firmie deweloperskiej Platan Group. To właśnie tam po raz pierwszy miał kontakt z zespołem JLL.

„Nasza współpraca od początku układała się świetnie, poznałem kilka ciekawych i bardzo profesjonalnych osób i szybko doszedłem do wniosku, że JLL powinno być kolejnym krokiem na drodze rozwoju zawodowego. Zaraz po tym, jak dołączyłem do zespołu firmy, trafiłem pod skrzydła Anny Bartoszewicz-Wnuk. To ona była moim mentorem i nadała kierunek mojej karierze. Od początku miałem zresztą szczęście do kobiet szefów. W poprzedniej firmie moim „opiekunem” również były dwie bardzo dobre menadżerki.”

W 2016 roku kariera Mateusza nabrała jeszcze większego tempa. Anna Bartoszewicz-Wnuk zaczęła tworzyć nowy dział, zajmujący się doradztwem w zakresie strategii miejsca pracy. Na swoje dotychczasowe stanowisko zasugerowała Mateusza.

„Dział badań i doradztwa w JLL to jeden z najbardziej zróżnicowanych obszarów biznesu naszej firmy. Co rusz pracujemy nad innym projektem czy raportem i doradzamy inwestorom z różnych sektorów gospodarki. Najważniejsze jednak, że widzimy efekty naszej pracy – co daje motywację do dalszego działania, jak również poczucie wpływu na kształtowanie rynku nieruchomości w Polsce oraz na rozwój miast.”

Dział, którym zarządza Mateusz tworzy siedmioro analityków z mocną ekspertyzą z zakresu rynku nieruchomości biurowych, handlowych, czy magazynowych.

„Nasz zespół jest wyjątkowo zgrany i wciąż ma ten pęd do pogłębiania wiedzy i szukania inspiracji do nowych projektów. Dlatego od dwóch lat organizujemy wyjazdy researchowe do europejskich metropolii, aby poszerzać horyzonty, poznawać ciekawe projekty i rozwiązania, czerpać z nich inspirację i przekładać najlepsze pomysły na rynek polski. To cementuje nasze relacje i świetnie przekłada się na efekty pracy.”