Michael Raphael

Dyrektor ds. zakupów w dziale Work Dynamics

Michael odpowiada za zarządzanie wydatkami na zaopatrzenie korporacyjne i pozyskiwanie klientów JLL o wartości wielu miliardów dolarów, współpracując z rozległą siecią lokalnych, regionalnych i globalnych dostawców.

Aktualne obowiązki

Sanjay jest odpowiedzialny za zakupy korporacyjne w JLL oraz za wydatki związane z pozyskiwaniem klientów - współpracując z rozległą siecią lokalnych, regionalnych i globalnych dostawców. Kieruje zespołem ponad 600 specjalistów ds. zaopatrzenia i pozyskiwania, którzy koncentrują się na tworzeniu wartości, innowacji i zrównoważonym rozwoju we wszystkich działaniach z zakresu zaopatrzenia w JLL - dostarczając efektów komercyjnych i usług na światowym poziomie klientom i przedsiębiorstwom.

Przed objęciem stanowiska dyrektora ds. zakupów był odpowiedzialny za globalny zespół ds. pozyskiwania, który odpowiadał na zapytania klientów dotyczące zleceń outsourcowania. Zarządzał także zespołem ds. zakupów, który odpowiedzialny był za mobilizację nowych klientów zdobytych przez JLL. Między innymi miał również nadzór nad zespołem operacyjnym, który zajmował się technologią i danymi, ryzykiem i doskonałością operacyjną dla zespołu ds. zaopatrzenia w JLL.

Wcześniej pełnił funkcję dyrektora ds. zakupów dla obszaru Azji i Pacyfiku, zarządzając wydatkami związanymi z zarządzaniem zintegrowanymi usługami przestrzeni biurowych (IFM) oraz projektami i usługami rozwojowymi (PDS) wartości przekraczającej 7 miliardów dolarów. Kierował zespołem 226 specjalistów ds. zakupów w 14 krajach.

Michael zarządzał Centrum Obsługi Dostawców, zlokalizowanym w Manili, które wspiera JLL na całym świecie w obszarach takich jak zarządzanie umowami, kontrola wyników dostawców, tworzenie elektronicznych zapytań ofertowych oraz raportowanie zakupów. Dodatkowo jest również członkiem globalnego zespołu kierowniczego ds. zaopatrzenia w JLL.

Doświadczenie zawodowe

Posiadając 37 lat doświadczenia w dziedzinie zaopatrzenia, Michael pracował z wieloma globalnymi przedsiębiorstwami. Jego trzy ostatnie stanowiska były związane z rozwojem, gdzie tworzył i rozwijał funkcje zakupowe. Przez 15 lat swojej kariery był zlokalizowany w Azji i obecnie mieszka w Chicago.

Wcześniej kierował funkcją zakupów dla największego spółki giełdowej na świecie z branży nieruchomości oraz prowadził zakupy pośrednie dla wiodącego domu towarowego w Australii. W trakcie pracy w domu towarowym otworzył 7 nowych sklepów w ciągu 5 lat, zarządzając wszystkimi potrzebami "back-office" w ciągu 24 godzin od przekazania placu budowy do dostarczenia towarów do sklepu.

Podczas pracy w globalnym przedsiębiorstwie farmaceutycznym podejmował lokalne działania w 85 krajach podczas tworzenia nowego biznesu zakupowego do zarządzania materiałami promocyjnymi. Zatrudnił 8-osobowy zespół, opracował i zarządzał bazą dostawców oraz sprzedawał tę możliwość wewnętrznym działom marketingu i sprzedaży na całym świecie. Ta inicjatywa zarządzała wydatkami przekraczającymi 70 milionów dolarów dla wszystkich działów, osiągając oszczędności przekraczające 80% w pierwszym i drugim roku.

Przed dołączeniem do JLL był dyrektorem zarządzającym oddziału w Hongkongu w amerykańskiej firmie oferującej produkty promocyjne, skupionej na branży farmaceutycznej. Posiada dogłębną wiedzę na temat bazy produkcyjnej w Chinach i ścisłą współpracę w celu tworzenia spersonalizowanych produktów, które pomagały w sprzedaży i promocji nowych i uaktualnionych leków na rynku.

Edukacja i członkostwa

Michael posiada dyplom z zarządzania logistyką.

Osiągnięcia

Zdobywca nagrody JLL Da Vinci za innowację w 2013 roku. Osiągnął oszczędności przekraczające 900 milionów dolarów w trakcie pracy w JLL.