Pomimo pandemii, mniejsze formaty handlowe rozwijają się dynamicznie. Zapoznaj się z raportem JLL o trendach na rynku parków hadlowych i centrów convenience
10 września 2020
Jednym z wiodących trendów, które teraz obserwujemy, jest wzrost znaczenia szybkich i wygodnych zakupów.
Anna Wysocka,Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych
JLL i Trei Real Estate Poland prezentują raport w pełni poświęcony segmentowi mniejszych obiektów handlowych. Opracowanie uwzględnia podsumowanie i analizę rynku, identyfikuje kluczowe trendy oraz wskazuje kierunki dalszego rozwoju parków handlowych i centrów convenience.
Mniejsze obiekty handlowe na fali wznoszącej
W pierwszej połowie roku rynek wzbogacił się o 130 000 mkw. GLA w ramach regionalnych i tradycyjnych parków handlowych oraz centrów convenience..
Podaż powierzchni w parkach handlowych i centrach convenience wyniosła na koniec czerwca 2020 roku 2,6 mln mkw.
W budowie pozostaje ok. 171 000 mkw. w ramach parków handlowych i centrów convenience (to oznacza, że ten segment obiektów handlowych odpowiada za 34% powierzchni handlowej w budowie).
Handel w warunkach nowej normalności
Segment mniejszych obiektów handlowych najszybciej wraca do poziomów odwiedzalności sprzed pandemii. Dlaczego? Parki handlowe i centra convenience dynamicznie i z sukcesem pozyskiwały klientów. Teraz, gdy bezpieczeństwo stało się głównym kryterium wyboru miejsca zakupów, ze szczególnym akcentem na możliwość zachowania dystansu społecznego, duże powierzchnie handlowe z niewielkimi częściami wspólnymi cieszą się większą popularnością.