Mazda z własnym centrum szkoleniowym
Mazda Motor Poland otworzyła swoje centrum szkoleniowe na warszawskim Służewcu.
Japoński producent samochodów osobowych wynajął blisko 450 mkw. powierzchni biurowej w budynku Marynarska Point 2, gdzie otworzył pierwsze w Polsce profesjonalne centrum szkoleniowe dla pracowników. W nowym oddziale, gdzie zespół Mazdy ma możliwość zapoznania się między innymi z innowacjami technologicznymi wprowadzanymi przez firmę, znajdują się sale do zajęć teoretycznych i przestrzeń do szkoleń praktycznych. W procesie poszukiwania odpowiedniej lokalizacji i negocjowania warunków najmu Mazda Motor Poland doradzali eksperci JLL. W negocjacjach właściciela budynku, fundusz Bluehouse Capital, reprezentowała firma doradcza Savills oraz kancelaria prawna Kucharski & Partners.
„Proces poszukiwania biura, które mogłoby sprostać naszym wymogom technicznym, był niełatwy i czasochłonny. W centrum szkoleniowym muszą znajdować się nasze samochody, jak i różnorodne urządzenia do ich obsługi, co jest nietypowym wymaganiem w stosunku do powierzchni biurowej. Te oczekiwania spełnił jednak kompleks Marynarska Point 2. Jego dodatkowym atutem jest również lokalizacja w pobliżu zarówno obwodnicy Warszawy, jak i naszego obecnego biura. Cieszymy się, że nowe centrum szkoleniowe Mazdy powstało właśnie tutaj”, komentuje Agata Wybraniec-Supera, Project Manager w Mazda Motor Poland.
Marynarska Point to kompleks składający się z dwóch nowoczesnych budynków, zapewniających swoim najemcom komfortowe warunki pracy. Budynek Marynarska Point 2 oferuje na 11 kondygnacjach naziemnych około 13 000 mkw. powierzchni biurowej do wynajęcia. Jest on położony przy ul. Postępu, zaledwie 15 minut jazdy samochodem od centrum Warszawy i Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina. W bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się jedno z większych centrów handlowych - Galeria Mokotów. Lokalizacja umożliwia sprawny dojazd do innych części miasta, zarówno komunikacją miejską, jak i własnym środkiem transportu.
„Cieszę się, że kolejna renomowana firma, jaką jest Mazda, wprowadziła się do Marynarska Point 2. Pomimo bardzo niestandardowych wymogów ze strony najemcy sprostaliśmy zadaniu i dostarczyliśmy powierzchnię na czas. W naszym kompleksie zawsze stawiamy najemców na pierwszym miejscu, nie inaczej było w przypadku Mazda Motor Poland. Jestem pewny, że jest to początek owocnej współpracy”, dodaje Jarosław Wnuk, General Manager w Bluehouse Capital.
„Zainteresowanie Służewcem ze strony najemców oraz inwestorów, pomimo innych, konkurencyjnych hubów biurowych w stolicy, nie maleje. Liczne inwestycje w infrastrukturę drogową oraz rozbudowa funkcji mieszkaniowej i usługowej sprawia, że ta część Warszawy staje się dzielnicą o charakterze wielofunkcyjnym. Jeżeli dodamy do tego bardzo korzystne warunki najmu i szeroki wybór budynków biurowych o wysokim standardzie, to ten rejon stolicy jest nadal bardzo atrakcyjną opcją dla wielu pracodawców. Potwierdzają to liczby – od 2013 roku wynajęto tutaj ponad 1 mln mkw. biur, a w samym pierwszym kwartale 2019 roku prawie 35 000 mkw., co było najwyższym wynikiem spośród wszystkich stołecznych dzielnic biurowych”, mówi Wiktoria Weilandt, Konsultant w Dziale Wynajmu Powierzchni Biurowych, JLL.
„Warszawski Służewiec od pewnego czasu przechodzi prawdziwą metamorfozę. Aktualnie w tym regionie, będącym jednym z największych i najpopularniejszych obszarów biznesowych w Polsce, w budowie znajduje się tylko jeden budynek biurowy. Ograniczona nowa podaż kieruje uwagę najemców w stronę istniejących obiektów. Służewiec do swoich dotychczasowych atutów dołożył w ostatnim czasie usprawnienia transportowe i bardziej multifunkcyjny charakter, wynikający przede wszystkim z rozbudowy oferty mieszkaniowej”, mówi Lidia Malec, Associate z działu powierzchni biurowych, reprezentacja wynajmującego, Savills.