Monopolis z pozwoleniem na użytkowanie i nowym najemcą
Monopolis pozyskanie nowego klienta to duży krok na drodze do pełnej komercjalizacji obiektu.
Koniec roku obfituje w dobre wiadomości dla Monopolis. W listopadzie grono najemców kompleksu powiększyło Monocafe, w grudniu uzyskano pozwolenie na użytkowanie, a w najbliższych dniach do swoich nowych przestrzeni wprowadzi się pierwszy najemca biurowy, czyli szwajcarski koncern Clariant. To jednak dopiero początek. W ubiegłym tygodniu bowiem została podpisana umowa najmu ponad 1000 mkw. powierzchni biurowej z Digital New Agency. Tym samym komercjalizacja łódzkiego projektu osiągnęła poziom ponad 80%.
Digital New Agency (DNA) jest firmą wspierającą klientów w obszarach nowych technologii, innowacji oraz marketingu. DNA skupia przedsiębiorców, pasjonatów programowania i nowych mediów, którzy oferują doświadczenie zdobywane w prowadzeniu własnych biznesów i rozwijaniu startupów. Główna siedziba firmy mieści się w Sztokholmie, a od 2018 roku działa jej biuro w Łodzi. Łódzka spółka odpowiada za branżę technologiczną i specjalizuje się w budowaniu zespołów, które tworzą produkty cyfrowe.
Nowe biuro znajdzie się w głównym budynku historycznym dawnych zakładów Monopolu Wódczanego, widocznym od strony ulicy Kopcińskiego.
Jak mówi Radosław Kozłowski, Prezes Zarządu Digital New Agency Poland:
„Przygotowaliśmy się do wyboru nowej lokalizacji biura przez kilka miesięcy. W pierwszej kolejności zapytaliśmy nasz zespół o wymarzone miejsce pracy. Najczęściej wymienianym aspektem była chęć przeprowadzki do nowoczesnych pofabrycznych wnętrz oddających ducha naszego miasta. Szukaliśmy przestrzeni o wysokim standardzie, funkcjonalnej, niebanalnej architektonicznie i w dobrze skomunikowanej lokalizacji. Wreszcie, zależało nam na miejscu, które zaimponuje naszym klientom i partnerom biznesowym. Nie mamy wątpliwości, że Monopolis spełnia wszystkie te kryteria.”
Warto wspomnieć, że docelowo w łódzkim biurze DNA pracować będzie około 80 osób. Już na etapie projektowania przestrzeni przyjmowane są takie rozwiązania, które sprawią, by była ona dla nich jak najbardziej optymalna.
„Kolejny najemca Monopolis, innowacyjna firma z branży IT, to wyraźny sygnał dobrej passy na łódzkim rynku powierzchni biurowych – uważa Krzysztof Witkowski, Prezes Zarządu spółki Virako. - Zarówno podpisanie umowy z firmą Digital New Agency, jak i liczba odbywanych rozmów z potencjalnymi użytkownikami daje powody do optymistycznego patrzenia w przyszłość. Cieszy mnie fakt, że nareszcie mamy w Łodzi odpowiednią ilość powierzchni biurowej najwyższej klasy, która znacznie zwiększa konkurencyjność naszego miasta w oczach potencjalnych inwestorów.”
Dla Monopolis pozyskanie nowego klienta to duży krok na drodze do pełnej komercjalizacji obiektu. Ten wyjątkowy obiekt kusi potencjalnych najemców nie tylko powierzchnią biurową najwyższej klasy „A”, ale także funkcjami miastotwórczymi. W Monopolis nie zabraknie bowiem restauracji, miejsc do wypoczynku wśród wszechobecnej zieleni, czy także dostępu do kultury. W kompleksie znajdzie się bowiem teatr, galeria artystyczna i muzeum poświęcone historii zakładów. Nie bez znaczenia są także przestrzenie przewidziane dla najmłodszych użytkowników Monopolis.
Monopolis otrzymało właśnie pozwolenie na użytkowanie. Zatem zgodnie z planem w grudniu odbędą się odbiory inwestorskie od generalnego wykonawcy firmy Budimex i uruchomienie części biurowej. Wszystko to pozwala wierzyć, że przestrzeń ta będzie nie tylko doskonałym miejscem pracy dla najemców biur, ale przede wszystkim spełni oczekiwania łodzian i stanie się alternatywą do spędzania wolnego czasu. Już wiosną mieszkańcy naszego miasta będą mogli przekonać się o tym sami.
Jak dodaje Krzysztof Witkowski „Decyzja wydana przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego jest dla nas powodem do dumy i potwierdzeniem słuszności naszych słów, wyborów i zamierzeń. Kiedy mówiliśmy o końcu roku, pojawiały się głosy niedowierzania, ale my dalej robiliśmy swoje. I udowodniliśmy swoją skuteczność i determinację. Ale teraz przed nami najważniejszy test, w którym oceniać nas będą przyszli użytkownicy Monopolis. To z myślą o nich powstało to miejsce, więc ich werdykt jest dla nas kluczowy”.