Artykuł

Omnichannel, dark stores, szybkie dostawy - czyli handel w nowej odsłonie

Co popycha marki oraz właścicieli obiektów handlowych w kierunku innowacji? Jak zmieniły się zachowania zakupowe?

25 listopada 2021

Rosnąca z miesiąca na miesiąc po zakończeniu lockdownu odwiedzalność galerii handlowych, w połączeniu z notowanym wzrostem obrotów sprawiły, że na koniec III kwartału zarówno właściciele obiektów handlowych jak i marki działające w Polsce miały podstawy do optymizmu. 

Jednocześnie sieci handlowe nie przespały tego okresu i poszukują nowych rozwiązań starając się dostosować do nowych potrzeb konsumentów i przygotować na możliwe konsekwencie kolejnych obostrzeń. Nasilający się od wybuchu pandemii trend lokalności i wygodnych zakupów nakierował ich zainteresowanie na alternatywne lokalizacje. Na popularności zyskują również nowe koncepty, pozwalające między innymi łączyć tradycyjny handel z e-commerce. Nie bez powodu - jak podaje GUS, e-commerce stabilizuje się na poziomie 7-8% całkowitej sprzedaży detalicznej. 

Jak nowe rozwiązania przełożą się na kondycję rynku handlowego w Polsce? Jakich jeszcze nowości możemy się spodziewać w nadchodzących miesiącach?  O wynikach rynku po III kwartale 2021 oraz nowych trendach opowiada Dagmara Filipiak, Dyrektor Działu Reprezentacji Najemcy Powierzchni Handlowych, JLL.